Alla inlägg under mars 2007

Av Hanna - 19 mars 2007 14:45

Så var det då måndag igen. Veckoslutet var fyllt av händelser. På lördag dagen var det dop för min systers lilla söta gosse Hampus. Han var så snäll under hela dopet.

Jag har ju under nästan 4 veckors tid haft en väldans förskräcklig hosta. kvällen före dopet fick jag en konstig smärta under vänster bröst, som gick som ett bälte till ryggen. Efter dopet var smärtan allt värre och jag hade svårt att andas. Jag bad min kompis Marika köra mig till Salo, till läkare. Under bilfärden till Salo talade jag inte alls. Hade så ont, varje liten grop i vägen tog som kniv i min sida. Enligt läkaren i Salo har jag endera hostat av ett revben eller så har jag hostat sönder muskelfästen för muskler mellan revbenen. Han ordinerade mig lång vila, inte bära och  en knippe värkmeducin. Inte lätt att vila och inget kunna/få göra med denna mängd djur hemma…

På söndagen skulle Jessica på hopptävlingar till Pargas med sin Ero. Var tvungen att fråga min pappa att komma till chaufför, eftersom jag inte kunde/fick köra bil.
Tävlingarna gick tyvärr inte så bra. Jessica kom ner från Eros rygg 3 gånger i volt-liknande stil.. *ler* Tack och lov så skadade hon sig inte.

 Idag efter en relativt sömnlös natt efter att ha försökt hitta en sov-ställning var det INTE skulle göra så ont, så är jag trött. Ute är det ruskigt.  Det har nästan stormat samt regnat/slaskat hela dagen. Mitt byke som hänger ute för att torka, tyks få sig en ny tvätt. Dessutom var jag tvungen att “binda upp” torkställningen där ute, eftersom den var på väg att välta rakt in i en av ponnysarnas hage. Fast den är gjuten i marken, så har hela stora cement-klimpen brutits upp… Inget vidare…

Ponnysarna fick iallafall gå ute i denna ur och skur hela dagen, påklädda nog med regn-täcken, men de var nog mycket glada över att få komma in på kvällen.
Ett STORT TACK till mina vänner Marika och Kati som varit och hjälpt mig med stallet idag! Även TACK till mina duktiga döttrar som hjälpt mig med ett och annat i hushållet. Tack Jessica och Marika för att ni hämtade in en massa ved.

Nu är det nog bara sängen som kallar och hoppeligen en natt fylld med litet mer sömn än de två föregående.

Av Hanna - 12 mars 2007 14:46

Oj oj vad jag är glad och nöjd!

Jessica, Jessanna och jag steg  igår upp kl. 06.00 för att åka till Åbo på Åbo Åpen Show (Golden Special utställning). Domare: Karin Haggård, Sverige
Utställningen började med klassen BARN & HUND. Jessanna hade fått låna våra bekantas golden-pojke “Elwis” (Kneippbaden´s Money Money Money) och placerade sig fint som fjärde med honom! Som pris en ryggsäck (med massor av innehåll) och en stor fin rosett!

Efter det började de “normala” klasserna.
Jessicas visade mycket fint upp Lucaz i valpklassen 7-9 mån. Han vann sin klass, blev vald till andra Bästa Valp Hane. Han fick även ett KP (hederspris).

Här Lucaz bedömning:
Utmärkt typ. Härlik storlek och proportioner. Vacker hals och halsansättning. Utmärkt förbröst och bröstdjup. Utmärkta vinklar fram och bak. Starka lår. Fria positiva rörelser. Vacker päls. Lovande och välvisad!

Jag visade sedan upp Tindra i tikarnas valpklass (7-9 mån).
Även hon vann sin klass, blev vald till andra Bästa Tik Valp med ett KP.

Här Tindras bedömning:
Utmärkt tikvalp. Fina proportioner. Vacker hals. Utmärkt halsansättning. Utmärkt förbröst och bröstkorgsdjup. Stark rygg. Utmärkta vinklar fram och bak. Rör sig med härligt drive. Lovande och välvisad.

Vi var ett gäng LYCKLIGA, GLADA, NÖJDA men mycket TRÖTTA flickor som åkte hem igår med leenden på våra läppar!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards