Alla inlägg under juni 2007

Av Hanna - 15 juni 2007 14:43

Hejsan!

Nu är det JÄTTE längesen jag sist har skrivit några ord här och det har hänt mycket sedan dess!

Jag började arbeta på Merikoti Oy “Näset” i motten av april. Där trivs jag bra.

Villa Näset ligger vid havsstranden i Västanfjärd. Det är ett hem för äldre personer som inte förmår eller vill bo ensamma, men som väljer bort anstaltvård.

Villa Näset har 23 platser och erbjuder vård, omsorg och varm samvaro dygnet runt i en tvåspråkig miljö. Verksamhetsidén grundar sig på att erbjuda invånarna en trygg skärgårdsmiljö i vilken det känns bra att leva.

På påskhelgen var Martin och jag tillsammans med Martins uppfödare Nina och cocker-tiken “Jattu” till Sverige på Stockholms mässan utställning. Martin blev bästa hane 5.

Under en veckas tid har vi två cockerspaniel-valpar “Fiesta” och “Rocky” boende hos oss. De hade jätte skoj tillsammans med våra hundar.

Jag var med flickorna, Martin, Sassy och Lucaz på Match Show till Paimio. Jessanna var med i “Barn & Hund” klassen med Martin och Jessica ställde ut Lucaz i den “vanliga” klassen.

27.5 var vi på Golden Special utställning till Esbo. Tindra vann sin klass (10st) och Lucaz var bland de 7 bästa (av 16 st) i sin klass. Hundarna fick väldigt fina kritiker! Som domare för hanarna var Cathrine Collins = Lucaz pappas uppfödare. På utställningen träffade vi även Tindras uppfödare Heidi, samt Tindras mammas uppfödare Vicki. Roligt! Glada och nöjda kom vi hem.

För 2 veckoslut sedan åkte Martin till Tallinn med Nina och Riikka. Jag gick omkring här hemma, nervös så in i norden.. Fick inget gjort.. På lördagen på spec. utställning var han bästa hane 2 och på söndagen på Tallinn Winnder 2007 (Internationell utställning med över 5600 hundar), så var Martin Bästa hane, Bäst i Rasen, Han fick sert, CACIB, och EST WINNER -07 titel. Han var dessutom bäst i gruppen (över alla andra vattenhundar) samt att han placerade sig som 4:de finaste hunden på hela utställningen = Best In Show 4!! Vilken dag!!!!

 Medan jag väntade på Tallinn Show resultaten så var vi och simmade med Lucke, Tindra och Sassy. De hade SKOJ!!

Förra veckoslutet hade vi specialutställning för cocker i Kellokoski, Finland. 176 cockerar var anmälda dit. Martin var andra bästa hane med sert, Han blev vald till bästa svarta cocker och vald till bästa cocker under 2 år.

Hela denna vecka har flickorna varit och ridit alla dagar. Jessanna har ridit på Pax .

I skrivandes tecken sitter jag hemma med ryggskott. Inget vidare! 2 första dagarna var alldeles hemska! Idag kan jag redan röra mig en aning utan att det hela tiden tar sjukt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards