Alla inlägg under juni 2008

Av Hanna - 23 juni 2008 14:40



Jag kan bara inte förstå vart denna värld rusar iväg. Jag tycker att jag inte hänger med över huvudtaget. Vaknar och somnar är det enda jag hinner med att göra.


Tänk att jag skrev här senast i november! OFATTBART!!



Nå, hur som helst så blev det inte den vita ponnyn för Jessica.  Vi slutade egentligen att söka ponny helt och hållet, en måndag i april kontaktade en kvinna mig och erbjöd en häst åt Jessica.

Följande dag, tisdag åkte vi för att kolla in gossen och inkommande lördag kom han till oss.


Han är en svart Welsh Cob valack som heter Derwen Queen´s Counsel, här kallas han för "Kotte". Han har 8 avkommot i Finland, men fick tyvärr avsluta sin karriär som avelshingst då han började krubbita.

Han är långht skolad inom dressyr för att vara en cob - har tävlat L:A på regional nivå, men lär kunna mycket mer än det.

Hoppar gör han - HÖGT och LÅÅNGT!!



Colin har åkt hem till Nina.. :o( Det var mycket tårar och många blöta kinder då han åkte iväg. Hoppas han har det bra! Tänker på honom med varma tankar och mycket saknad så gott som alla dagar!!


Skolan slutade - så nu är det sommarlov för flickorna. Tyvärr har jag inte nån semester i år heller, så Jessica och Jessanna är ensamma hemma relativt mycket.


Alla Hästarna har vi nu på bete; Muru och Calle går på bete vid min arbetsplats i V:fjärd, Eric och Kotte växlar mellan 3 beten. Leo är för tillfället i Villmandstrand på skolning.

Mer bilder och vad det händer hos oss kan du se HÄR!

Ha det så bra allihop!!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards