Direktlänk till inlägg 19 mars 2007

Måndag igen...

Av Hanna - 19 mars 2007 14:45

Så var det då måndag igen. Veckoslutet var fyllt av händelser. På lördag dagen var det dop för min systers lilla söta gosse Hampus. Han var så snäll under hela dopet.

Jag har ju under nästan 4 veckors tid haft en väldans förskräcklig hosta. kvällen före dopet fick jag en konstig smärta under vänster bröst, som gick som ett bälte till ryggen. Efter dopet var smärtan allt värre och jag hade svårt att andas. Jag bad min kompis Marika köra mig till Salo, till läkare. Under bilfärden till Salo talade jag inte alls. Hade så ont, varje liten grop i vägen tog som kniv i min sida. Enligt läkaren i Salo har jag endera hostat av ett revben eller så har jag hostat sönder muskelfästen för muskler mellan revbenen. Han ordinerade mig lång vila, inte bära och  en knippe värkmeducin. Inte lätt att vila och inget kunna/få göra med denna mängd djur hemma…

På söndagen skulle Jessica på hopptävlingar till Pargas med sin Ero. Var tvungen att fråga min pappa att komma till chaufför, eftersom jag inte kunde/fick köra bil.
Tävlingarna gick tyvärr inte så bra. Jessica kom ner från Eros rygg 3 gånger i volt-liknande stil.. *ler* Tack och lov så skadade hon sig inte.

 Idag efter en relativt sömnlös natt efter att ha försökt hitta en sov-ställning var det INTE skulle göra så ont, så är jag trött. Ute är det ruskigt.  Det har nästan stormat samt regnat/slaskat hela dagen. Mitt byke som hänger ute för att torka, tyks få sig en ny tvätt. Dessutom var jag tvungen att “binda upp” torkställningen där ute, eftersom den var på väg att välta rakt in i en av ponnysarnas hage. Fast den är gjuten i marken, så har hela stora cement-klimpen brutits upp… Inget vidare…

Ponnysarna fick iallafall gå ute i denna ur och skur hela dagen, påklädda nog med regn-täcken, men de var nog mycket glada över att få komma in på kvällen.
Ett STORT TACK till mina vänner Marika och Kati som varit och hjälpt mig med stallet idag! Även TACK till mina duktiga döttrar som hjälpt mig med ett och annat i hushållet. Tack Jessica och Marika för att ni hämtade in en massa ved.

Nu är det nog bara sängen som kallar och hoppeligen en natt fylld med litet mer sömn än de två föregående.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 28 november 2008 06:41

Och vad betyder detta nu då.. Igår va det ens litet vitt på marken kvar, men nu har tydligen allt det vita blåst bort då man knappast kan gå där ute utan att man åker iväg...  Jag tycker att förr (då när jag var barn) var alltid marken vit tidigt på ...

Av Hanna - 27 november 2008 14:39

Nu sitte rjag här då igen med svansen mellan benen och skäms över att jag inte har fått nåt skrivet hit på jaaa-a länge..   MEN nu då jag äntligen gör det så har jag den stora glädjen att berätta att två av mina kompisar har precis inom några dagar b...

Av Hanna - 23 juni 2008 14:40

    Jag kan bara inte förstå vart denna värld rusar iväg. Jag tycker att jag inte hänger med över huvudtaget. Vaknar och somnar är det enda jag hinner med att göra.   Tänk att jag skrev här senast i november! OFATTBART!!     Nå, hur som helst så ble...

Av Hanna - 20 november 2007 13:03

Usch då... Var tvungen att bli hemma från jobbet idag. Har en GRYM flunssa och 37,8 feber. Igår kväll hade jag 38.3, men har preppat mig med litet meducin..   På söndagen var Jessica, Marika och jag åkande till Hyvinge för att kolla på en ponny åt Je...

Av Hanna - 17 november 2007 21:12

Nu har det IGEN gått jätte lång tid sen sist jag hunnit skriva några ord. En hel del har det ju hänt... Vi hade lilla "Jiida" här för en vecka på besök:   Hon var en alldeles ljuvlig liten charmig tös. Efter henne kom "Colin" som nu har varit här sn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards