Direktlänk till inlägg 12 mars 2007

En STOLT matte!

Av Hanna - 12 mars 2007 14:46

Oj oj vad jag är glad och nöjd!

Jessica, Jessanna och jag steg  igår upp kl. 06.00 för att åka till Åbo på Åbo Åpen Show (Golden Special utställning). Domare: Karin Haggård, Sverige
Utställningen började med klassen BARN & HUND. Jessanna hade fått låna våra bekantas golden-pojke “Elwis” (Kneippbaden´s Money Money Money) och placerade sig fint som fjärde med honom! Som pris en ryggsäck (med massor av innehåll) och en stor fin rosett!

Efter det började de “normala” klasserna.
Jessicas visade mycket fint upp Lucaz i valpklassen 7-9 mån. Han vann sin klass, blev vald till andra Bästa Valp Hane. Han fick även ett KP (hederspris).

Här Lucaz bedömning:
Utmärkt typ. Härlik storlek och proportioner. Vacker hals och halsansättning. Utmärkt förbröst och bröstdjup. Utmärkta vinklar fram och bak. Starka lår. Fria positiva rörelser. Vacker päls. Lovande och välvisad!

Jag visade sedan upp Tindra i tikarnas valpklass (7-9 mån).
Även hon vann sin klass, blev vald till andra Bästa Tik Valp med ett KP.

Här Tindras bedömning:
Utmärkt tikvalp. Fina proportioner. Vacker hals. Utmärkt halsansättning. Utmärkt förbröst och bröstkorgsdjup. Stark rygg. Utmärkta vinklar fram och bak. Rör sig med härligt drive. Lovande och välvisad.

Vi var ett gäng LYCKLIGA, GLADA, NÖJDA men mycket TRÖTTA flickor som åkte hem igår med leenden på våra läppar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 28 november 2008 06:41

Och vad betyder detta nu då.. Igår va det ens litet vitt på marken kvar, men nu har tydligen allt det vita blåst bort då man knappast kan gå där ute utan att man åker iväg...  Jag tycker att förr (då när jag var barn) var alltid marken vit tidigt på ...

Av Hanna - 27 november 2008 14:39

Nu sitte rjag här då igen med svansen mellan benen och skäms över att jag inte har fått nåt skrivet hit på jaaa-a länge..   MEN nu då jag äntligen gör det så har jag den stora glädjen att berätta att två av mina kompisar har precis inom några dagar b...

Av Hanna - 23 juni 2008 14:40

    Jag kan bara inte förstå vart denna värld rusar iväg. Jag tycker att jag inte hänger med över huvudtaget. Vaknar och somnar är det enda jag hinner med att göra.   Tänk att jag skrev här senast i november! OFATTBART!!     Nå, hur som helst så ble...

Av Hanna - 20 november 2007 13:03

Usch då... Var tvungen att bli hemma från jobbet idag. Har en GRYM flunssa och 37,8 feber. Igår kväll hade jag 38.3, men har preppat mig med litet meducin..   På söndagen var Jessica, Marika och jag åkande till Hyvinge för att kolla på en ponny åt Je...

Av Hanna - 17 november 2007 21:12

Nu har det IGEN gått jätte lång tid sen sist jag hunnit skriva några ord. En hel del har det ju hänt... Vi hade lilla "Jiida" här för en vecka på besök:   Hon var en alldeles ljuvlig liten charmig tös. Efter henne kom "Colin" som nu har varit här sn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards